مشکلات حقوقی معاملات

۴ بازديد
معاملات
معاملات به طور کلی بخش مهمی از زندگی ما را در بر می گیرد و حفظ سرمایه برای همه ی ما بسیار مهم است. پس لازم است در معاملات خود به نکاتی توجه کنیم.
 
مناسب است که از معاملات به صورت دست نوشته پرهیز نمایید زیرا معاملاتی که به صورت دست نوشته هستند، اگر با مشکلی مواجه شوند در دادگاه با سختی بیشتری قابل اثبات هستند و گاه مورد تردید قرار می گیرند.
 
همچنین ترجیحا از خرید فروش خودرو یا ملک به صورت وکالتی پرهیز کنید و ترجیحا به صورت رسمی معامله کنید. خرید و فروش های وکالتی راهی پردردسر و نا مطمئن هستند.
 
همچنین اگر به هر دلیل می خواهید با قولنامه عادی معامله کنید حتما دو نفر شاهد همراه داشته باشید.
 
قرارداد های خود را حتما با یک وکیل چک کنید و برای انجام معاملات خود با یک وکیل مشورت نمایید تا اگر معامله ی شما جای شک و تردیدی دارد به کمک وکیل برطرف شود..
 
مهریه
یکی از مباحث رایج درباره ی مهریه این است که آیا الزامی در مهریه به تعداد ۱۱۰ سکه است یا خیر؟ و به طور کلی ۱۱۰ سکه مهریه برای چیست؟
 
مهریه اگر بیشتر از ۱۱۰ سکه باشد، پرداخت آن مشروط به توانایی مالی مرد است. مهریه متعارف ۱۱۰ سکه بهار آزادی است که مرد موظف است آن را پرداخت نماید.
 
اگر زن، مهریه اش ۲۰۰ سکه باشد مرد مکلف به پرداخت ۱۱۰ سکه است و باقی مهریه در صورتی قابل وصول است که مرد توانایی مالی برای پرداخت را داشته باشد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.